Arrenca una campanya per a fer possible la nova edició de l’Anuari Mèdia.cat, que vol fomentar la lectura crítica dels mitjans

05/11/19 a les 9:07 am

El projecte de micromecenatge comença avui dimarts 5 de novembre i es proposa aconseguir 12.000 euros

L’Anuari, que estrena disseny i format, tindrà un dossier central sobre la “veritat” als mitjans de comunicació

Avui, dimarts 5 de novembre, l’Observatori Crític dels Mitjans Mèdia.Cat (www.media.cat) engega novament una campanya de micromecenatge per a fer realitat l’Anuari. La publicació anual de Mèdia.cat, que des de 2011 destapa temes que els mitjans han silenciat o ignorat en l’últim any, arriba a la novena edició amb moltes novetats.

L’Anuari 2019 canvia de format, de disseny i inclou nous continguts: a banda de destapar temes silenciats, vol oferir eines per promoure la reflexió sobre com s’elaboren les notícies i sobre com s’han tractat informativament diversos temes sensibles. A més, inclourà un dossier central que tractarà sobre la “veritat” als mitjans de comunicació: exemples de com les notícies falses són tan antigues com la informació, reflexions sobre què hi ha al darrere de la ‘moda’ dels verificadors i preguntes que es pot fer l’audiència per saber si una informació és esbiaixada.

Per fer-lo possible, Mèdia.cat es proposa recaptar 12.000 euros abans del proper 13 de desembre. Entre les recompenses que es poden aconseguir en col·laborar-hi hi ha samarretes i pòsters dissenyats per Jordi Calvís o fotografies de Jordi Borràs, entre d’altres.  Hi poden participar tant persones individuals com entitats i col·lectius, amb recompenses específiques com un taller de lectura crítica de mitjans a càrrec de l’equip de Mèdia.cat. A partir demà, es podrà contribuir a l’Anuari en aquest enllaç: http://vkm.is/mediacat2019.

El micromecenatge és clau per fer possible l’Anuari Mèdia.cat, que va ser el primer projecte periodístic en català a optar per aquesta via de finançament i que en els diversos anys ha recaptat més de 70.000 euros. El projecte també compta amb la col·laboració del Col·legi de Periodistes de Catalunya i de diverses universitats amb estudis de Periodisme arreu dels Països Catalans.

Per fomentar aportacions al micromecenatge, Mèdia.cat ha iniciat una campanya a les xarxes socials amb l’etiqueta #AraMésQueMai, amb la idea que, en temps convulsos, és més necessària que mai una ciutadania informada i una lectura crítica dels mitjans de comunicació.

L’Anuari Mèdia.cat

Des de 2010, l’Anuari Mèdia.cat treu a la llum cada any temes rellevants que els mitjans de comunicació convencionals del nostre país han silenciat, ignorat o censurat, i els posa a l’agenda informativa perquè arribin a la ciutadania.

Des de la primera edició, l’Anuari ha publicat al voltant de 100 reportatges d’investigació sobre temes que fins aquell moment eren oblidats o silenciats: els desnonaments, la implicació d’Urdangarin al cas Palma Arena, la vulneració de drets en el règim d’aïllament a les presons catalanes, les agressions antiindependentistes a Catalunya la tardor de 2017 o la violència institucional que pateixen les víctimes de violència masclista, per posar alguns exemples.

És la publicació anual de l’Observatori Crític dels Mitjans Mèdia.cat, que des de 2009 analitza el tractament mediàtic de qüestions sensibles, denuncia els atacs a la llibertat d’expressió i revela temes silenciats. L’impulsa el Grup de Periodistes Ramon Barnils, una associació sense ànim de lucre formada per uns 200 professionals d’arreu dels Països Catalans.

Attached Files: