Josep Maria Huertas, nou degà del Col·legi de Periodistes

Josep Maria Huertas Clavería serà el degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, després d’haver guanyat les eleccions celebrades ahir per un marge de 206 vots. Així, mentre Pilar Antillach aconseguia 785 suports, Huertas en recollia 991, un 43’33% i 54’69% respectivament. Aquestes han estat les eleccions amb major participació de col·legiats, ja que ha votat el 27’34% del cens.

En la seva primera intervenció després de conéixer-se els resultats, Huertas ha assegurat que tenia la intenció de “posar-se a treballar el més aviat possible“. Una de les qüestions que caldrà dilucidar les properes setmanes és si els membres de la candidatura perdedora assumeixen tasques de govern. Tot i que Huertas ha refusat ser explícit en el tema, adduint ser “un mal pronosticador“, es dóna per fet que no es produirà una integració de les dues candidatures tal i com va intentar Sebastià Serrano, l’anterior degà. Serrano va acabar dimitint pocs dies després de ser nomenat davant la impossibilitat de trobar consens per unir esforços de les dues llistes d’aleshores.

Pilar Antillach per part seva es mostrava ahir pessimista sobre les possibilitats que la seva candidatura ocupi llocs de responsabilitat a la Junta de Govern: “Això ho haurà de dir Huertas, però a la campanya ell ha repetit moltes vegades que qui guanya, guanya“.

Publicat a: Comunicació21