Agnès Rotger guanya el 43è Premi Prudenci Bertrana

21/09/10 at 12:00 am

La periodista i sòcia del Grup Barnils, Agnès Rotger, ha guanyat el Prudenci Bertrana d’enguany amb ‘El secret del meu turbant’, una novel·la escrita a quatre mans amb la jove afganesa Nadia Ghulam i que tracta sobre la supervivència de Ghulam al Kabul dels talibans.

Agnès Rotger i Nàdia Ghulam es van conèixer ara fa quatre anys quan Ghulam va arribar al nostre país per curar-se les ferides que una bomba va deixar-li a mig cos quan tenia 8 anys. Precisament aquest és el punt de partida de ‘El secret del meu turbant’, sorgit a partir de diverses converses entre les dues, i on es relata moments d’extrema cruesa com quan Ghulam va haver de vestir-se d’home per treballar i mantenir la seva família.

El llibre vol fuig dels tòpics que ens han arribat del règim talibà i ser, sobretot, un clam sobre la força interior i les ganes de viure de la jove.

La novel·la és la primera incursió literària d’Agnès Rotger (Badalona, 1973), que ja compta amb tres llibres pràctics per a adults i dos per a infants. Rotger, a més, és col·laboradora habitual de les publicacions ‘Sàpiens’ i ‘Descobrir Catalunya’ i també ha dirigit les editorials Pòrtic i Mina.

L’editorial Columna serà l’encarregada que ‘El secret del meu turbant’ vegi a la llum el proper 25 de novembre.

Els Premis Literaris de Girona s’han celebrat el 17 de setembre a l’Auditori de Girona.