Terceres Jornades Internacionals de Premsa Gratuïta
13/11/08 at 12:00 am
Les Terceres Jornades de Premsa Gratuïta les organitza l’Associació Catalana de Premsa Gratuïta (ACPG) els dies 19, 20 i 21 de novembre a l’Auditori AXA de Barcelona. L’ACPG és una entitat que compta ambmés de cent capçaleres que sumen conjuntament 3,5 milions d’exemplarsde tirada i més de vint diaris digitals.
Les Jornades Internacionals preveuen assolirla xifra de quatre-cents congressistes a partir d’una oferta deponències ambiciosa que s’estructuren a partir de tres grans blocs temàtics:
1. Estratègia empresarial en temps de crisi
L’ACPG no gira l’esquena al context actual i no hi ha dubte que el panorama de la premsa avui està condicionat per un escenari de futur incert i una clara es acceleracció econòmica. Per això les Terceres Jornades Internacionals de la Premsa Gratuïta plantegen un debat realista i a la vegada constructiu, adequat a les necessitats i reptes del petit i mitjà editor que ha de vèncer la crisi amb imaginació, creativitat i sentit comú. Sota aquest plantejament viatjaran a Barcelona especialistes en gestió i estratègia empresarial, s’analitzaran noves tècniques de venda, es plantejaran solucions a partir de la distribució o l’especialització de continguts, s’analitzaran les tendències de la premsa gratuïta europea i també es presentaran casos de mitjans que han sobreviscut a situacions de crisi.
2. Models d’èxit de la premsa gratuïta
Les Terceres Jornades Internacionals portaran a Barcelona alguns dels models més exitosos del panorama de la premsa gratuïta mundial. Elspaïsos escandinaus són un dels epicentres mundials en estratègies de continguts innovadores i negocis editorials reeixits. Els congressistes de Barcelona tindran l’oportunitat de sentir i aplicar al cas català l’experiència d’editors danesos, suecs i noruegs que descobriran alguns dels gratuïts i digitals que triomfen a ciutats mitjanes com Goteborg, Oslo i Estocolm. Les Terceres Jornades també portaran models de premsa gratuïta dels Estats Units i de Llatinoamèrica i presentaran a la vegada les publicacions que actualment s’editen a Catalunya amb l’exitosa fòrmula: informació + continguts = audiència.
3. Cap a empreses multicanal
La majoria d’editors de la premsa gratuïta han obert diaris digitals per estar a la línia de sortida quan exploti el “boom econòmic” de l’era digital. Treure rendiment de les noves plataformes a internet és un dels grans desafiaments dels mitjans de comunicació. A les Terceres Jornades es presentaran innovacions en la generació de nous formats i continguts que aportin “beneficis digitals” al compte de resultats a través del testimoni d’executius de mitjans que explicaran com les seves companyies han tret el màxim partit al periodisme ciutadà, la publicitat creuada, la televisió online i els mitjans mòbils, entre d’altres.
Consulteu la programació i més informació a:
http://www.jornadespremsagratuita.com