Comunicat del Grup de Periodistes Ramon Barnils sobre la resolució del concurs per a les direccions de Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio

26/07/22 at 9:08 am

Davant l’elecció dels nous directors de TV3 i Catalunya Ràdio, Sigfrid Gras i Jordi Borda, per part del consell de govern de la CCMA, el Grup de Periodistes Ramon Barnils emet el següent posicionament:

1- Ens felicitem que el concurs per triar les direccions s’hagi resolt dins el termini i en la forma escaient d’acord amb les previsions fixades pel mateix consell de la CCMA. Al mes de maig ja ens vam congratular del mecanisme escollit, que se situa en els límits de la llei votada el 2019. Malgrat que no elimina per complet el control polític dels mitjans públics, és més transparent i professional que el que havíem vist fins ara.

2- Ens satisfà que els dos periodistes escollits siguin els que han rebut una millor valoració del comitè de sis experts creat ad hoc després d’avaluar els seus projectes i que el Consell hagi assumit el criteri que els han traslladat a l’hora de decidir.

3- Entenem que els perfils de Sigfrid Gras i Jordi Borda, per trajectòria i compromís amb els mitjans públics del país, estan capacitats per fer la feina encarregada amb independència i professionalitat en un moment de canvi per adaptar la CCMA i les seves plataformes al context de competència i urgència lingüística.

4- Ara caldrà configurar els segons nivells i esperem que no hi hagi ingerències dels partits i que els responsables de les àrees, com ara les d’informatius, es puguin triar d’acord amb els criteris professionals dels directors.

Així mateix, reiterem, com vam fer a l’anterior comunicat, la necessitat que els nous directors compleixin les següents missions de la CCMA, davant les quals ens mantindrem amatents com a Grup:

  1. Compromís i promoció de la llengua i la cultura catalanes.
  2. Creació de continguts de qualitat que responguin al nou paradigma d’una utilització simultània de canals transmèdia.
  3. Programació focalitzada en la captació d’una audiència de públic jove que recuperi el paper dels mitjans de la CCMA com a referents.
  4. Informació de servei públic de qualitat.
  5. Cobertura informativa de tot el país, defugint el centralisme.
  6. Lideratge en el sector audiovisual del país per crear sinergies i esdevenir un motor de creació de talent i riquesa.