Un grup d’investigadors creen un ‘mapa de mitjans de comunicació’ a 12 països d’Amèrica
08/02/06 at 12:00 am
Investigadors que pertanyen a la Fundació Canadenca per a les Amèriques, el Centre Carter i la Universitat de Calgary (Canadà) han desenvolupat una eina tecnològica que pretén servir de ‘mapa de mitjans’ a 12 països del continent americà.
El projecte, denominat Mapping the Media in the Americas, vol il·lustrar geogràficament on estan situats els mitjans, qui són els seus amos i quins els districtes electorals on arriben.
La proposta pretén creuar dades sobre els mitjans amb resultats electorals i dades socio-demogràfiques amb la finalitat de crear una eina per examinar l’impacte dels mitjans a les eleccions i les regles de finançament polític.
“El mapa estarà disponible a Internet, també il·lustrarà les connexions entre la possessió dels mitjans i les xarxes a les quals pertanyen, mostrarà a l’instant si algunes regions del país estan influïdes només per un grup de comunicació o per diversos mitjans de la mateixa tendència política”, explica el portal.
Els 12 països de la regió que estan inclosos en el projecte són: Argentina, Canadà, Colòmbia, Costa Rica, Xile, Guatemala, Jamaica, Mèxic, Panamà, Perú, República Dominicana i Uruguai.
Actualment, només estan disponibles els mapes de Canadà i Perú, però es té previst que en els pròxims mesos estiguin disponibles els que corresponen a Guatemala i República Dominicana.
· Més informació: Canal Solidari
Publicat a: Canal Solidari