Roda de premsa per denunciar l’empresonament a 20 anys d’un jove periodista afganès
18/02/09 at 12:00 am
>>El Grup de Periodistes Ramon Barnils, el PEN Català, la Comunitat Afganesa a Catalunya i la Plataforma Aturem la Guerra us convoquen a una roda de premsa per denunciar la repressió del periodisme i en defensa de la llibertat d’expressió a l’Afganistan.
Dijous 26 de febrer | 12h | Col·legi de Periodistes de Catalunya
>> Hi intervindran:
- Rita Marzoa, periodista i realitzadora del programa Solidaris de Catalunya Ràdio
- Yaqub Ibrahimi, periodista afganès de l’Institute for War and Peace Report
Sayed Parwez Kambakhsh és un jove periodista afganès empresonat al seu país des de l’octubre de 2007. Se l’acusa d’haver distribuït un article sobre la relació entre l’opressió de les dones i la religió.
Un tribunal el condemnà a mort en primera instància. La pressió nacional i internacional aconseguí que li commutessin la pena de mort per 20 anys de presó. El mateix sistema judicial afganès que conculca els drets més bàsics a aquest informador (i molts d’altres) rep tot el recolzament polític, institucional i econòmic dels governs occidentals.
En realitat, el càstig contra Sayed Parwez Kambakhsh és una excusa per mirar de tapar la boca del seu germà gran, Yaqub Ibrahimi, conegut periodista afganès que treballa per al britànic Institute for War and Peace Report, per a qui ha escrit molts articles en el decurs dels darrers anys explicant allò que passa al seu país entre els senyors de la guerra, l’opi, els talibans i l’ocupació.
El 26 de febrer Yaqub Ibrahimi serà a Barcelona per explicar la situació de Sayed Parwez Kambakhsh i, sobretot, exigir la seva llibertat immediata i sense condicions.
El mateix dia 26 a les 19:30 farà una conferència al Centre Cultural Francesca Bonnemaison de Barcelona.
>> Hi haurà traducció al català
>> Per qualsevol dubte o per concertar una entrevista amb Yaqub Ibrahimi: 93 301 01 71