L’Anuari dels Silencis Mediàtics es proposa recollir 2.000 euros més per investigar les agressions de l’extrema dreta i les vulneracions de la llibertat d’expressió al voltant de l’1-O
06/11/17 at 2:40 pm

Després d’aconseguir els 6.000 euros a la campanya de micromecenatge, es vol arribar fins els 8.000 en els propers 20 dies
Serviran per finançar una investigació del periodista Jordi Borràs sobre les agressions de l’extrema dreta i una anàlisi de les vulneracions a la llibertat d’expressió i d’informació
L’Anuari 2017 dels Silencis Mediàtics ha aconseguit els 6.000 euros imprescindibles per a fer-lo possible a través d’una campanya de micromecenatge a Verkami on hi han participat gairebé 250 mecenes. Encara falten 20 dies perquè acabi la campanya i fins llavors es marca un nou objectiu: recollir 2.000 euros més (8.000 euros en total) per afegir més investigació a l’edició d’enguany. Per aquest motiu s’hi inclouran dos temes més amb els que ja s’està treballant: una anàlisi dels atacs a la llibertat de premsa, d’expressió i al dret a la informació que hi ha hagut al voltant de l’1-O i una investigació exhaustiva de les agressions cada vegada més freqüents de l’extrema dreta.
La coordinadora i editora de l’Anuari, Elisenda Rovira, considera que “l’Anuari del 2017 ha de tractar el referèndum de l’1-O des d’un dels vessants menys explicats” i per això s’ha optat per fer èmfasi les agressions de l’extrema dreta i l’espanyolisme. Jordi Borràs, fotoperiodista expert en la matèria i soci del Grup Barnils, és l’autor d’aquest reportatge d’investigació, que recull més de 100 casos a partir del mes de setembre. D’altra banda, l’Anuari també analitzarà més d’un centenar d’atacs a la llibertat d’expressió i al dret a la informació que s’han registrat en els darrers mesos, prenent com a punt de partida el 8 de setembre amb l’entrada de la Guardia Civil a la seu de El Vallenc.
L’Anuari dels Silencis Mediàtics
L’Anuari dels Silencis Mediàtics -impulsat pel Grup de Periodistes Ramon Barnils- arriba enguany a la seva setena edició. En aquesta ocasió publicarà reportatges en profunditat sobre temes silenciats, un recull d’altres qüestions silenciades o tractades de manera esbiaixada, incompleta o polèmica i una sèrie d’articles d’anàlisi a càrrec d’experts que reflexionen sobre qüestions que han marcat el periodisme al nostre país durant aquest any. Si bé la presentació oficial de l’Anuari en paper serà a finals de gener de l’any que ve, al llarg de l’any ja s’han publicat al web del projecte quatre reportatges de l’Anuari 2017.
Microfinançament per a fer-lo possible
La font principal de finançament de l’Anuari és el microfinançament. El proppassat 17 d’octubre es va iniciar a Verkami la campanya per aconseguir els 6.000 euros que, com a mínim, fan falta per a fer-lo possible. A l’equador de la campanya s’ha assolit l’objectiu i per continuar investigant s’ha amplicat a 8.000 euros per cobrir, també, els dos temes relacionats amb l’1-O i la situació social i política que travessa Catalunya en aquests moments. Les recompenses són variades i van des d’exemplars del mateix Anuari fins a altres títols de la Col·lecció Periodistes, lots d’experiències d’oci i lleure o litografies. Una recompensa a destacar és la que et dóna la possibilitat d’enviar l’Anuari a algun dels ‘protagonistes’ de temes tractats en altres anys, com poden ser el president de Freixenet, el de Mercadona, el d’Abertis o el de Banc Sabadell, entre altres.