L’Anuari amplia la campanya de micromecenatge per investigar la situació de les dones preses
16/11/18 at 12:03 pm
La campanya de micromecenatge de l’Anuari Mèdia.cat ha aconseguit els 8.000 euros necessaris per tirar endavant el projecte, gràcies a les aportacions d’uns 280 mecenes. Ara, ens proposem aconseguir 2.000 euros més en els dies que dura la campanya -fins al 4 de desembre- per a incloure-hi més continguts. L’objectiu és fer un reportatge que investigui la situació de les dones preses i ampliar les infografies i els articles d’anàlisi.
L’empresonament d’activistes i polítics independentistes catalans ha posat les presons a l’agenda mediàtica i política, però allò que passa darrere els barrots segueix sent opac. La situació de les dones preses -comunes i polítiques, com han fet notar Dolors Bassa i Carme Forcadell- és especialment complicada per la invisibilització que pateixen en comparació amb els seus companys i per les discriminacions que les afecten, en un sistema pensat per i per als homes. La societat les penalitza per haver vulnerat la llei (han comès un delicte) però també les normes de gènere (estar a la presó suposa no exercir el seu rol d’esposes, mares i les tasques de cura en general). L’Anuari ja va donar veu als silencis que envolten la presó l’any 2017, amb un especial sobre l’aïllament penitenciari.
La campanya de micromecenatge de l’Anuari Mèdia.cat 2018 continua amb el lema #EncomanemPeriodisme. Els micromecenes que vulguin contribuir a fer possible l’Anuari (al web de la campanya) rebran a canvi diverses recompenses: des d’exemplars de la publicació fins a una caixa d’experiències Fem País, una bossa de cotó ecològic amb un disseny exclusiu de Jordi Calvís amb la frase de Ramon Barnils “Si nosaltres ho volem, el rei anirà nu” o una litografia de Gina Serret, entre d’altres.