Jornada sobre el mercat cultural en català: mitjans de comunicació
06/11/08 at 12:00 am
Els mitjans de comunicació en català són minoritaris respecte als de les altres llengües oficials dels estats espanyol, francès i italià. La jornada pretén elaborar línies de treball per superar aquesta situació i avançar en el procés de consolidació de la llengua catalana per esdevenir la llengua principal en els seus territoris.
L’objectiu de la jornada és valorar la situació actual del català als mitjans de comunicació i proposar accions de futur amb la participació d’experts en el sector.
La Jornada es durà a terme a l’Auditori Felip Pedrell de Tortosa el dissabte dia 15 de novembre de 2008, a partir de les 10 h.
JORNADA SOBRE EL MERCAT CUTLURAL EN CATALÀ: ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ A DEBAT
10.00h Inauguració i presentació de la jornada:
- Ferran Bel, alcalde de Tortosa
- Elisenda Romeu, presidenta de la FOLC
10.15h-11.00 Discurs inaugural: Joan Manuel Tresserras, conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació
11.30-14.00 Taula Rodona: Balanç de la situació del català als mitjans de comunicació
- Toni Mollà, periodista i professor. Radiotelevisió valenciana
- Francesc T. Martínez, periodista i professor. Premsa:“Estudi sobre l’ús del català als mitjans de comunicació del País Valencià”
- Gustau Moreno, periodista. Responsable de La Marfanta
precs i preguntes
14.30h Dinar
16.00h Presentació d’El Baròmetre de la comunicació
Lluis Tolosa, director tècnic de Funcacc
16.30h Taula rodona: Projectes catalans reeixits
- Vicent Partal, director de Vilaweb
- Marta Serra, periodista. Ràdio Arrels
- Oriol Solé, gerent del grup Cultura03
- Josep Ritort, president de l’ACPG
precs i preguntes
18:00 Acte de cloenda: Josep Condeminas, degà del Col·legi Professional de l’Audiovisual de Catalunya