Gordillo afirma que amb l’ACN s’està assolint el somni de Barnils de tenir una agència pròpia
16/03/09 at 12:00 am
El director de l’Agència Catalana de Notícies (ACN), Saül Gordillo, repassa en un article a El Punt els deu anys de l’agència de notícies i els avenços que s’han aconseguit des del 2006. Explica Gordillo que l’ACN va néixer “dos anys abans que morís Ramon Barnils, periodista que havia reclamat una agència pròpia per vertebrar l’espai català de comunicació i per explicar Catalunya al món”.
Amb l’obertura de noves delegacions a l’estranger, al País Valencià i a les Illes, i amb convenis amb múltiples agències internacionals, Gordillo conclou que “el somni de Barnils l’estem aconseguint: el servei als mitjans i al sector de comunicació del país, i el repte d’explicar Catalunya enfora”.
El director de l’agència posa com a punt d’inflexió el canvi accionarial a Intracatalònia a finals del 2006. “Des del 2007, -explica- la facturació de l’ACN ha crescut espectacularment, i més tenint en compte el context econòmic advers”. I continua: “el poc interès que l’ACN havia despertat en els seus orígens ha donat pas els últims anys a una sana enveja entre el sector”.
Actualment, segons Gordillo, “el model ACN, que ara s’estudia a les universitats del país, és un exemple per als projectes periodístics del país que afronten un present canviant amb la mirada posada en el futur”.
Publicat a: Tribuna.cat