Els dos agents de Mossos d’Esquadra acusats de denúncia falsa i fals testimoni contra periodistes declararen davant del jutge
22/02/24 at 4:26 pm

El cas va ser denunciat per Irídia, el Grup Barnils i Mèdia.cat, amb el suport europeu de Free Press Unlimited, amb la campanya #ProuMentidesPolicials
Dilluns 19 de febrer van declarar els dos agents de Mossos d’Esquadra que havien estat denunciats per haver mentit i denunciat falsament a dos periodistes. Es tracta de la querella que van interposar en Jesús Rodríguez i l’Isidre Garcia.
A la sortida, l’advocada d’Irídia i coordinadora del litigi, Sònia Olivella, va explicar que era la primera vegada aquests agents declaraven en seu judicial com a investigats i no pas en qualitat de testimonis per donar explicacions sobre aquests fets tan greus. També va destacar que “es tracta d’un cas paradigmàtic de com fallen els mecanismes de control fins al punt en què la repressió cap als periodistes arriba a una denúncia falsa i a un fals testimoni”.
Des del Grup Barnils, la coordinadora de Mèdia.cat, Carme Verdoy, va remarcar que “no pot ser que surti gratis” donar fals testimoni contra un periodista. A més, va subratllar que és un cas “especialment rellevant, no només per aquests casos en concret sinó pel conjunt de tota la professió. Que un policia menteixi o posi traves al dret a la informació, quan en principi hauria de protegir-lo, és un atac no només al periodisme sinó al conjunt de la democràcia”.
Podeu recuperar les intervencions en vídeo d’Irídia i el Grup Barnils en aquest fil:
Atenció‼️
Dos agents dels @mossos tornen a declarar en seu judicial. Aquest cop, en qualitat d’investigats per delictes d’acusació, denúncia falsa i fals testimoni en els casos del periodista Jesús Rodríguez i el fotoperiodista Isidre Garcia. #ProuMentidesPolicials pic.twitter.com/EhOov1le1x
— Grup de Periodistes Ramon Barnils (@GrupBarnils) February 19, 2024