El GPRB se solidaritza amb Vilaweb per les acusacions del ‘cas Vilaró’

18/03/11 at 12:01 am

El proper 29 de març l’Ajuntament de Barcelona (amb la votació única favorable del PSC) portarà a judici el diari digital Vilaweb, acusant-lo d’injúries per les informacions que va publicar, ara fa tres anys, qüestionant l’origen de les ferides del cap de la Guàrdia Urbana, Xavier Vilaró, en els incidents de la nit de la final de l’Eurocopa de futbol del 2008.Davant aquestes acusacions, el Grup de Periodistes Ramon Barnils vol manifestar:

–      El seu total suport a Vilaweb i la defensa d’un model de periodisme on el contrast dels fets és essencial a l’hora de publicar les informacions. Perquè creiem,com diu Vicent Partal, director de Vilaweb, a l’editorial del 17/03/11, que “coma periodistes tenim l’obligació, no el dret sinó l’obligació, de fer sentir el xiulet si una cosa no és clara”.

–      Considerem que és una decisió totalment política seguir amb el procés judicial. De fet, la jutgessa que investigava el cas Vilaró va concloure que no solament no era possible de determinar l’autor de les lesions (element imprescindible en tot procés penal), ‘sinó tampoc la mecànica lesiva denunciada pel cap de la Guàrdia Urbana’. A més, tots els partits que formen part de l’Ajuntament de Barcelona (CiU,PP, ERC i ICV) han votat, per primera vegada, conjuntament perquè l’alcalde retirés la denúncia, cosa que s’ha negat a fer.

–      Creiem desproporcionada i inaudita la multa de 180.000€ i la pena de presó per a Vicent Partal que demanen l’Ajuntament de Barcelona i Xavier Vilaró. Pensem que és una demanda que l’únic que pretén és ofegar econòmicament Vilaweb, un mitja de comunicació que ha actuat emparant-se amb la llibertat d’expressió per publicar les informacions relatives al cas Vilaró.

–      Estem perplexos davant el fet que un ens públic denunciï un mitjà de comunicació per expressar-se lliurement en un estat de dret i pensem que la denúncia coarta la llibertat d’expressió i d’informació que tenen (o haurien de tenir) tots els mitjans de comunicació en un estat democràtic.

–       Finalment, volem fer palesa la nostra defensa acèrrima del dret a informar amb total llibertat sobre els fets que s’esdevenen al nostre país.

18 de març de 2011

Grup de Periodistes Ramon Barnils info@grupbarnils.cat –  www.grupbarnils.cat