Comunicàlia presenta la nova etapa

14/01/09 at 12:00 am

Comunicàlia (el consorci locali comarcal de comunicació) arrenca nova etapa, i ha organitzat un acteper presentar-ho al sector de la comunicació del país. La convocatòriaés el proper 21 de gener a les 8 del vespre, a la planta 20 de la torreMapfre de Barcelona.

Hi parlaran el conseller de Cultura iMitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, i el president delConsorci Local i Comarcal de Comunicació, Jaume Gilabert, a més deldirector general de Comunicàlia.

A la web de Comunicàlia ja fan un avançament de les novetats d’aquesta nova etapa:

COMUNICÀLIA reforça la seva graella amb una desena de programes nous

Es tracta d’un important salt qualitatiu pel que fa a la graelladecontinguts que posa a disposició de les televisions adherides: nimésni menys que una desena de programes nous, en una oferta setmanalqueja arriba als 25.

Aquests espais, que s’incorporen a lagraella a partir del properdilluns 12 de gener, es poden dividir entres grans eixos. El primer elformen tres programes que aposten per ladivulgació cultural amb unagran qualitat formal i de contingut. Und’ells és Kopèrnik, espai produït per Genlock (la productora osonenca que va fer L’últim trobador)queacosta la ciència i la innovació tecnològica a l’espectador demaneraatractiva i rigorosa. És presentat des d’un plató virtual perElisabetCarnicé i compta amb el suport del Departament d’Innovació,Universitatsi Empresa de la Generalitat, i també amb la col·laboracióde diversosassessors científics.

En una aposta creixent per la música que es fa al nostre país i en la nostra llengua, s’estrena també l’espai Enderrock TV, produït pel Grup Enderrock, editor de les prestigioses revistes Enderrock, Sons i Jaç, i dirigit per Lluís Danés, autor de la pel·lícula Llach, la revolta permanent.Estracta d’un magazín musical que cada setmana tindrà de fil conductorungrup o artista musical convidat. A més, hi haurà seccionsd’actualitat,llistes d’èxits, novetats discogràfiques i els millorsvideoclips delmoment.

Com a tercer programa dins d’aquest eix cultural, COMUNICÀLIA recupera, després d’un parèntesi de tres mesos, El book insígnia,l’espailiterari presentat pel recentment guardonat amb el premi JosepPla denovel·la, el periodista Gaspar Hernàndez, i pel també escriptoricrític, Jordi Llavina i produït per Olot TV (Vulcània). Tot iquel’essència del programa continua sent la conversa distesa sobrellibresque entaulen els dos conductors, enguany incorpora novesseccions iminiespais per acostar la literatura catalana al gran públic.