La renovació de l’ Anuari i l’Observatori Mèdia.cat, a menys d’un terç d’aconseguir-se

23/02/15 at 10:16 am

· NOTA DE PREMSA ·

La campanya de crowdfunding arriba avui al seu equador sumant 424 mecenes i a menys de 4.000 euros d’aconseguir l’objectiu de finançament necessari

La campanya de micromecenatge per fer possible la cinquena edició de l’Anuari dels silencis mediàtics i la renovació de l’Observatori Mèdia.cat arriba avui al seu equador i ja ha aconseguit més de tres quartes parts del finançament previst. Durant els primers vint dies de campanya, els dos projectes impulsats pel Grup Barnils han obtingut més d’11.200 euros dels 15.000 necessaris i el suport de 424 mecenes. Tothom qui ho vulgui encara podrà invertir en els dos projectes durant les properes setmanes a través del web de Verkami.

Elisenda Rovira i Joan Canela, coordinadors de l’Anuari i de l’Observatori Mèdia.cat respectivament, han valorat molt positivament tant la xifra aconseguida com el nombre de mecenes que han participat fins ara a la campanya. Ambdós coordinadors ja estan treballant en la renovació dels dos projectes, que veuran la llum cap a principis de maig.

Mèdia.cat ja té les primeres proves del nou web i d’un nou logo i també s’han començat a recopilar dades per al proper informe de l’Observatori.  D’altra banda, ja hi ha sis periodistes i sis estudiants de periodisme que han començat a treballar en els dotze reportatges de l’Anuari d’enguany. Paral·lelament, també s’estan preparant les infografies a color que obriran cada reportatge i s’està fent un buidatge per preparar calendaris mensuals de temes silenciats i qüestions tractades de manera polèmica. Joan Canela i Elisenda Rovira parlaran de les novetats dels projectes i reflexionaran sobre el periodisme actual en un debat a Twitter que tindrà lloc aquest dijous, 26 de febrer, a partir de les 19h a través del hashtag #ViuMediacat. El debat, al qual hi podran participar els tuitaries que ho vulguin, estarà moderat pel periodista i antropòleg Miquel Pellicer (targetó de la tuitentrevista a sota).

L’Observatori Mèdia.cat és possible gràcies al suport de la Fundació Catalunya, que també col·labora en l’Anuari dels silencis mediàtics junt amb el Col·legi de Periodistes, Crític, Pol·len Edicions i sis universitats del país (UdL, UVic, UAB, UPF, URL i UV). Mèdia.cat és l’Observatori crític dels mitjans del Grup Barnils que, des de fa sis anys, es dedica a analitzar, a través d’articles i informes, el funcionament i els continguts dels mitjans de comunicació de l’espai comunicatiu català. L’Anuari dels silencis mediàtics neix ara fa cinc anys amb la intenció de donar una segona oportunitat a temes que, tot i la seva rellevància, no han trobat espai en els mitjans convencionals.

Barcelona, 23 de febrer de 2014

 

BLOC | CAMPANYA PER LA RENOVACIÓ DE L’ANUARI I L’OBSERVATORI MÈDIA.CAT