El Grup de Periodistes Ramon Barnils a Ponent condemna l’agressió a una periodista

30/05/14 at 6:43 pm

· NOTA DE PREMSA ·

El dimecres 28 de maig, una periodista va ser agredida amb pintura per algun dels participants a la manifestació que es duia a terme a Lleida en suport al centre social barceloní Can Vies. Com a periodistes que som, tenim l’obligació de no criminalitzar el conjunt de manifestants i de saber distingir entre actituds individuals execrables i protestes legítimes. Però també com a periodistes tenim l’obligació de denunciar públicament el fet, que si bé d’una manera molt aïllada, no és la primera vegada que passa a la capital de Ponent.

Som un col·lectiu que treballem per un periodisme crític i rigorós i ens preocupa que alguns individus utilitzin expressions de protesta ciutadana com a empara per agredir treballadors i treballadores de mitjans i atemptin contra la llibertat professional de les persones, en el que creiem que és una irresponsable confusió entre missatger i objectiu.

De la mateixa manera que aquesta setmana el Grup de Periodistes Ramon Barnils condemnava els atacs contra una unitat mòbil de TV3 i contra el setmanari la Directa, a més de donar suport a la publicació La Burxa de Sants per haver-se quedat sense seu arran del desallotjament de Can Vies, el nucli territorial del Grup a Ponent expressa amb aquesta nota la seva condemna a tot tipus d’agressió a professionals dels mitjans que realitzen una tasca necessària, vingui d’on vingui l’agressió.

Lleida (Països Catalans), 30 de maig de 2014

Comunicat agressió a periodista a Lleida