Mèdia.cat finança la tercera edició de l’Anuari dels silencis mediàtics en set dies de micromecenatge
28/01/13 at 9:02 am

El projecte impulsat pel Grup de Periodistes Ramon Barnils recapta 7.000 euros mitjançant el crowdfunding a Verkami
Els impulsors de l’Anuari es marquen ara la fita d’arribar als 9.800 euros durant els pròxims 33 dies per realitzar quatre minireportatges audiovisuals
L’Anuari Mèdia.cat vol treure a la llum quinze temes silenciats pels mitjans de comunicació durant l’any 2012
Mèdia.cat, l’Observatori crític dels mitjans impulsat pel Grup de Periodistes Ramon Barnils (GPRB), ha aconseguit en només set dies els 7.000€ necessaris per al finançament d’una nova edició de l’Anuari dels silencis mediàtics. El projecte, que té com a objectiu realitzar quinze reportatges sobre els temes més silenciats pels mitjans de comunicació dels Països Catalans durant l’any 2012, ha optat un any més pel micromecenatge a través de la plataforma Verkami. La iniciativa compta de moment amb més de 300 mecenes i encara queden 33 dies per a que tothom qui ho vulgui pugui fer la seva aportació.
Davant de l’èxit del projecte, Mèdia.cat ha decidit ampliar els objectius de la campanya de micromecenatge. Els 7.000 euros ja recaptats serviran per fer possible els quinze reportatges de l’Anuari, l’edició del llibre i la seva distribució a llibreries, una web, presentacions a Barcelona, València i Palma i una càpsula audiovisual. Ara, el Grup Barnils s’ha marcat la fita de dotar a l’Anuari d’un nou perfil audiovisual. Si en els pròxims 33 dies s’assoleix la xifra de 9.800 euros, Mèdia.cat produirà i realitzarà un total de quatre minireportatges audiovisuals sobre quatre dels silencis mediàtics que desvelarà l’Anuari. Seran quatre vídeos amb vocació viral que es difondran per les xarxes socials amb l’objectiu de donar més difusió als silencis. Serà la primera edició en què l’Anuari es dotarà de continguts audiovisuals.
El periodista Roger Palà, coordinador de l’Anuari Mèdia.cat conjuntament amb Sergi Picazo, afirma que la bona acollida del projecte “demostra que hi ha interès pel periodisme” i que l’audiència “està disposada a pagar per continguts, però amb certes condicions”. En aquest cas, les condicions “són clares”: “l’Anuari Mèdia.cat és periodisme incòmode, crític, que no es conforma amb la versió de la nota de premsa oficial. Intentem fer, en la mesura del possible, periodisme d’investigació“. Palà ressalta també l’èxit del projecte impulsat per la revista Cafè amb Llet a Verkami, que en una setmana ha recaptat més de 20.000 euros. “La gent té fam de periodisme crític”.
L’Anuari Mèdia.cat veurà la llum el proper 3 de maig, coincidint amb el dia de la llibertat d’expressió. A partir de llavors, es podrà adquirir en edició impresa a llibreries d’arreu del país i també se’n podrà consultar una versió online al web de Mèdia.cat. L’Anuari és una iniciativa del Grup de PeriodistesRamon Barnils amb el suport de la Fundació Escacc. La tercera edició també compta amb les col·laboracions de quatre universitats dels Països Catalans: la Universitat Autònoma de Barcelona (del màster La Comunicació dels Conflictes internacionals Armats idels Socials), la Universitat de València, la Universitat de Vic i la Universitat PompeuFabra.
+ INFO: info@grupbarnils.cat · www.media.cat
FEM POSSIBLE L’ANUARI MÈDIA.CAT 2013!